Valentinas

„Sportas – sveikata“ – visiems gerai žinoma frazė. Tačiau sportas – tai ne tik sveikata, tai prasmingesnis kiekvieno iš mūsų rytojus! Dirbdamas treneriu jau daugiau nei 12 metų pastebėjau, jog mano treniruojami žmonės užsikrečia noru judėti, tvirtėti ir geriau jaustis kiekviena dieną. Pradėdami sportuoti, mes lyg pareiškiame sau – NORIU KEISTIS.

Šio noro svarbą ir naudą vienodai supranta tiek lietuviai, tiek kitų šalių žmonės. Aštuonerius metus sėkmingai treniravau ir sporto aistra užkrėčiau ispanijos piliečius. Dirbdamas treneriu ispanijoje sukaupiau daug naudingų sportinių žinių, kurios leidžia lengvai ir subtiliai pritaikyti treniruočių programą įvairiems skirtingus poreikius turintiems sporto klubo klientams.

Grįžęs į Lietuvą ir toliau tobulinausi sporto srityje, dalyvavau įvairiuose seminaruose, pildžiau savo kaip profesionalaus trenerio žinių bagažą, nes žinių ir naujos praktikos niekada nebus per daug.

Mano treniruojami žmonės – tiki manimi ir aš tikiu jais.

Kam reikalingi treneriai?

Vieni ateina sportuoti dėl mados, kiti dėl sveikatos ar dėl estetinio vaizdo, yra kas ruošiasi varžyboms . Betkoks sportuojančio pasirinktas kelias į sportą yra reikšmingas ir aš, kaip šios srities profesionalas, privalau ir noriu jiems padėti. Dažnas atėjęs jau žino ko nori iš savęs, bet yra ir tokių kurie ateina dar neapsisprendę. Aš kaip treneris galiu patarti ir apsispręsti, kad sportas jam atneštų ne tik sveikatos ir fizinių pasikeitimų, bet ir dvasinės naudos. Žmogus sportuodamas turi suprasti, kad tai yra ne tik fizinis darbas, bet ir savotiškas malonumas.

Nepriklausomai nuo sportuojančiojo siekių, labai reikalinga koncentracija sporto metu. Dauguma, ypač jauni žmonės, atėję į sporto klubą nori greitų rezultatų. Nemokėjimas atlikti pratimus taisyklingai, nesusikoncentravimas trukdo pasiekti norimų rezultatų ir dažniausiai baigiasi didesnėmis ar mažesnėmis traumomis.

Dažnai pasitaiko sportuojančių netaisyklingai. Yra labai daug klaidingos informacijos internete, dauguma prisiklauso iš aplinkinių sportuojančių draugų-bendraminčių. Jei vienam tinka, tai nereiškia kad tinka visiems. Kiekvienas žmogus yra individualus ir kiekvienam atskirai turi būti parinktas sportavimo planas, priklausomai nuo to ko jis siekia iš savęs. Tokiu atvėju geriausia paprašyti patarimo profesionalaus trenerio ir susidaryti taisyklingą treniravimosi planą, taip pat mitybą.

Mityba, papildai

Dauguma atėjusių mano, kad užtenka pakelti kelis svorius ir viskas atsiranda savaime. Tačiau 80% yra mityba, maisto papildai, be kurių progreso nevalia tikėtis. Iš oro niekas neatsiranda – priklausomai ar norima svorio priaugti, ar numesti, reikia būtinai susidaryti mitybos planą.

Tačiau nereikia pulti į paniką ir prisipirkti nereikšmingų papildų. Pradedantiesiems tikrai pakanka turėti  vitaminų, mineralų, amino rugščių ir priklausomai nuo mytybos baltymų, angliavandenių. Moterys dažnai bijo vartoti papildus, būna susidariusios apie juos klaidingą nuomonę – galvoja, kad vartojant papildus, užaugs dideli raumenys. Tačiau tai priklauso nuo fizinių treniruočių ir pasirinktos mitybos. Galiu tik pridurti, kad norint pasiekti gerų rezultatų, tiek vyrams, tiek moterims, reikia susitvarkyti mitybą ir vartoti atitinkamus papildus priklausomai nuo jų siekių.

Kiek laiko reikia praleisti sporto salėje?

Daugelis sportuojančių mano, kad kuo daugiau laiko praleis sporto salėj, tuo geresni bus rezultatai. Vėlgi pasikartosiu – priklausomai nuo žmogaus siekių yra sudaromas fizinių treniruočių planas, kurio griežtai turi būti laikomasi norint nepersisportuoti, kas gali privesti prie nenorėjimo sportuoti, fizinio išsekimo, imuniteto nualinimo ir didesnių ar mažesnių traumų. Kaip ir fizinės treniruotės, taip ir poilsis sportuojančiam yra labai svarbus. Priklausomai nuo treniruočių, laikas praleistas sporto salėje neturėtų trukti daugiau nei valanda-dvi. Betkokiu atveju, atėjusiam į sporto klubą ir nežinančiam už ko griebtis, patarčiau kreiptis į profesionalų trenerį.

Norėčiau palinkėti visiems sportuojantiems sveikatos, gražių formų ir nepersisportuoti, o pasitarti su profesionaliu žmogumi turinčio patirties šioje srityje.

Asmeninis treneris

Valentinas Tulčius